Marketing

Flyeren, posten, tweeten, kortingsbonnen, ludieke acties, ... . Zie jij ook soms door het marketingbos de bomen niet meer? Of heb je gewoon extra hulp nodig om jouw idee deftig uit te voeren?

Uit ervaring weten we dat de kleine zelfstandige graag kort op de bal speelt. Het verlangen naar instant resultaat zorgt er vaak voor dat er geen langetermijnvisie gekoppeld is aan de acties. Indien de actie niet onmiddellijk aanslaat durven we deze ook weer snel te wijzigen. We willen graag onmiddellijk het wondermiddel vinden.

Net daarom begeleiden wij je graag in het uitstippelen van een goed uitgekiend marketingplan waardoor je omzet stijgt. We volgen jouw groei op de voet op en sturen waar nodig ons plan bij. Elke investering die jij in marketing doet moet een duurzame investering zijn die resulteert in een groei.

MATTERMONKEYS
"Jouw merk is niet wat jij aan de consument zegt, het is wat de consumenten aan elkaar zeggen."

Offline
Bij offline marketing grijpen we naar alle hulpmiddelen die niets met het internet te maken hebben. Denk maar aan het maken van folders, brochures, posters, stickers, reclame in magazines, printables, ...

Is offline marketing relevant?
Absoluut! Niet iedereen is online zeer actief. Denk maar aan de oudere bevolking. Daarnaast is offline marketing meegegaan met z'n tijd. Zo kan je doelgericht affiches hangen waar je doelpubliek vaak aanwezig is en is een goede flyer of brochure nog steeds handig om aan die klant te geven die extra info komt vragen.
Online
Online marketing is het geheel van marketing dat we voeren op je eigen website, die van partners, sociale media, ... .
Kortom, alles waarmee we je online kunnen boosten.

Is online marketing relevant?
Nu 76% van onze Belgische bevolking frequent online is, neemt het belang en het gemak van online marketing alleen maar toe.
Je mag niet zomaar alles posten en hopen dat klanten hierop reageren. Net als bij elke andere marketingcampagne moet je weloverwogen en gestructureerd te werk gaan.
Voordelen van marketing
VERGROOT JE OMZET
Hoewel er verschillende voordelen zijn bij een goede marketingcampagne is er toch één waarin alle anderen resulteren: het verhogen van je omzetcijfer.
Imagocreatie
Aan de hand van marketing kan je laten zien waarvoor je bedrijf staat, welke waarden en normen jij als ondernemer meedraagt en wat je aanpak is. Met een goed campagnebeeld draag je je boodschap al ver uit.
Boost je naambekendheid
Elke marketingcampagne dient er toe bij te dragen dat je merk en de service waarvoor je staat duidelijk gemaakt wordt aan de klant. Misschien is hij nu niet geïnteresseerd in je product, maar binnenkort wel. Als hij dan je naam al kent boezemt dit een vorm van vertrouwen in.
Interactie
Een goede marketingcampagne lokt reactie uit. De reactie van je klanten is van belang! Leer je klanten kennen en begrijpen. Enkel zo kan je groeien.
Vergroten van je draagvlak
Elke post die je maakt heeft de mogelijkheid gerepost te worden. Enkel goede inhoud zorgt voor een hoger repostgehalte waardoor meer mensen je bedrijf gratis leren kennen.
Wees de concurrentie te slim af
Waarom kiest een klant voor jou en niet voor je concurrent? Is het puur de prijs? Of ook het imago waarvoor je staat? Een goede campagne zet je bedrijf in een goed daglicht, boost je imago en dus ook je omzet.

Marketing is geen sport!

Bij het sporten kies je een tactiek en ga je er volledig voor. Marketing vergt een gediversifieerde aanpak, alles behalve een tactiek. Het is een systeem dat klanten doorheen je zaak leidt wat resulteert in omzetstijging.

Als je het in deze context bekijkt, gaat het niet over wat jij wil, maar hoe de klant jou en je onderneming ervaart. Het zijn net die inzichten die wij jou verschaffen.